FőképÉvekkel ezelőtt olvastam Ildikó von Kürthy könyveit és remekül szórakoztam rajtuk – ebben nem zavart férfi mivoltom, eltérő társadalmi hátterem és az összes többi érv, amivel általában riogatják a gyanútlan érdeklődőt.
 
Egyszóval kellő önbizalommal vágtam neki a könyvnek és rögtön kellemes csalódás ért, ugyanis nem a szabvány szinglik tolongtak a történetben, hanem kertvárosi környezetben élő jómódú anyukák (és családjaik), akik pénzüknek köszönhetően bővében vannak a szabadidőnek.
 
Közéjük keveredik Constanze, a sztori főszereplője, aki se nem szingli se nem gazdag, hanem korunk harmadik főcsoportjába tartozik, jelesül elvált és súlyosbító tényezőként háztartásbeli.
 
Azt most ne is firtassuk, miért kellett húszévesen hozzámennie egy hét évvel idősebb pasihoz, miként az is homályos számomra, miként volt képes a következő tizenegynéhány évet tanulás vagy bármiféle szakma elsajátítása nélkül eltölteni, de a végeredmény nyilvánvaló.
Kaptunk egy, a való világból pusztán a bevásárlóközpontokat, a bejárónőket, a romantikus regényeket és két gyerekét ismerő középkorú nőt, akinek hirtelen azt a feladatot kell megoldania, hogy igazodjon el a nagyvilágban és építse fel gyermekei, no meg a saját jövőjét.
 
Amennyire ijesztően hangzik mindez, annyira humorosan tálalja nekünk Kerstin Gier a történéseket. Ami simán felér a Lila akác közben zajló ármánykodással, csak itt a férfiak kevesebb lehetőséget kapnak a közbeszólásra.
 
Azt illetően ugyan vannak kétségeim, mennyire valós helyzetképet kapunk a német kertvárosokról és a társadalom elitjéről, abban viszont biztos vagyok, hogy Gier sokat fejlődött első regénye óta.
Mondjuk az is igaz, évente két kötet (az utóbbi időben ennyi jelenik meg tőle német nyelvterületen) megírása kellő gyakorlatszerzést jelent.
 
Természetesen hiba lenne bármiféle magasb irodalmat keresni az oldalakon, ez csak egy üdítően frissítő limonádé, amolyan egy-két napos kaland, amiből nyugodtan idézgethetünk baráti társaságban.
Viszont mint ilyen remek szórakozás, főként nőknek, de vállalkozó szellemű férfiak se riadjanak vissza tőle.