FőképAhogyan azt már megszokhattuk a sorozat köteteiben, a szerző most is meglehetősen sok oldalról és a terjedelemhez képest alaposan körbejárja a témát.
A kezdeteket taglalva egészen visszanyúl Nicolas Cugnot, francia tüzértiszt gőzautójáig, illetve a svájci Isaac de Rivaz gázmeghatású autójáig.
Természetesen Nicolas August Otto, Karl Benz, Wilhelm Daimler vagy Bánki Donát neve is említésre kerül az „ősidők” taglalása során.

Szinte hihetetlen, de ez az „ősidő” alig valamivel több, mint 120 éve volt, szóval nem is olyan öreg dolog a robbanómotoros autó. Vagy – nyitott szemmel körbepillantva mai világunkban – mégis idejétmúlt szerkezet lenne?

Brandenburg elég alaposat „ugrik” az időben, és hipp-hopp a jelenben találjuk magunkat, ahol is mindjárt sorra vehetjük az autó különböző fő egységeit, azok funkcióit.
Megismerhetjük az egyre nagyobb teret hódító elektronikai berendezések garmadáját (kezdve az ESP-től a GPS helyzet-meghatározó rendszerekig), az egyre nagyobb biztonságot nyújtó biztonsági berendezéseket.

A „Hogyan készül az autó?” című fejezetben a tervezőasztaltól a futószalagról legördülő, tömeggyártott csodákig követhetjük nyomon az autógyártás folyamatát. Persze itt szóba kerül az automatizálás, illetve az újrahasznosítás kérdésköre is.

Természetesen egyetlen valamire való autókkal foglalkozó könyvből sem maradhat ki az autósport megemlítése. Thomas Brandenburg sem megy el a téma mellett szó nélkül.

Mint a fenti rövid összefoglalóból is kiviláglik, a szerző tényleg megpróbált mindenre odafigyelni, és mindent megemlíteni munkájában, ami az autókkal kapcsolatos lehet.

Mindenki számára egyszerűen megérthető magyarázatait rendkívül jól eltalált és kivitelezett illusztrációk teszik még egyértelműbbé; ami mindig is pozitív, ha a fiatalabb korosztály képviselőit célozza meg művével a szerző.