Főkép

Először Magyarországon az elmúlt húsz év egyik legegyedibb, állandóan megújuló és besorolhatatlanságában is (vagy pont amiatt) elvarázsoló zenekara, az Of Montreal! A legendás Elephant 6 kollektívából kinőtt popcirkuszi attrakció színpompás kaleidoszkójában úgy fér meg egymás mellett az indie pop, a glam rock, a folk, a szintetizátorok és a pszichedélia, hogy a végeredmény sosem esik az öncélúság csapdájába. Sőt! Ha van olyan banda, akinek a slágereit korra, nemre és ízlésre való tekintettel bárki azonnal a szívébe tudja zárni, az biztos Kevin Barnes együttese. Amely júliusban az A38 Hajón szemezget majd a tizennégy (!) lemezes életmű legjobb pillanataiból.

 

Ha van olyan jelenség, amival kapcsolatban tényleg nem túlzás a besorolhatatlan jelző, az Kevin Barnes szürreális glampopfolk-projektje, az Of Montreal. Ugyan kezdetben nem sokban különböztek a nagyhatású Elephant 6 kollektívából kinőtt többi retrómániás zenekartól (mint a Neutral Milk Hotel vagy a The Apples In Stereo), a debütáló Cherry Peel twee poppal kevert táncos indie popja hamarosan csak egy összetevője lett a banda kaleidoszkópikusan változó hangzásának. Az utána következő tizenhárom (!) lemezzel szinte minden stílusban kipróbálták magukat az afropoptól a Scissor Sisterst idéző szex-funkig, a kozmikus country-tól a The Beach Boysos vokálharmóniákban gazdag popig. Azt pedig, hogy az alapító-frontember egyike korunk legkiemelkedőbb dalszerzőinek, mi sem jelzi jobban, mint hogy ezek a hangzásbeli pálfordulások sosem hatottak öncélúnak, inkább csak egy határait folyamatosan tágító, soha meg nem állapodó tehetség organikus fejlődésének.

 

Mert az Of Montreal bizonyos értelemben maga Barnes: ő az egyetlen állandó tag, több albumon is ő játszik minden hangszeren, a szövegek pedig mindig hűen tükrözik az aktuális mentális állapotát. Utóbbit illetően elég csak a magnum opus Hissing Fauna, Are You The Destroyer? mentális összeomlásról, valamint abból való felépülésről szóló szövegeit, vagy a Lousy with Sylvianbriar szakítást körbejáró fájdalmas sorait elolvasni. Persze ez azt is jelenti, hogy az ő állapota mindig rányomja a bélyegét az aktuális lemez minőségére - de tekintve hogy az EDM-felé elmozduló tavalyi Innocence Reaches ott van az életmű legerősebb pillanatai közt, várhatóan a koncert sem okoz majd csalódást.

 

Már csak azért sem, mert - ahogy azt a két évvel ezelőtti Snare Lustrous Dooming is bebizonyította - az Of Montreal élőben van igazán az elemében. Legyen szó a született showman Barnesról, az elképesztő kosztümökről, a színházi előadásokat megszégyenítő koreográfiákról vagy az olyan slágerekről, mint a táncparkettrobbantó A Sentence Of Sorts In Kongsvinger vagy az elképesztő fúvósokkal megtámogatott The Party`s Crashing Us, a zenekar minden koncertje maga a tömény eufória. Ez alól pedig a júliusi A38-as fellépésük sem lesz kivétel, ami valószínűleg a !!! hajós estjein edződött veteránoknak is tud majd újat mondani.

 

Lemezek

Innocence Reaches, 2017

Snare Lustrous Doomings, 2015

Aureate Gloom, 2015

Lousy With Sylvianbriar, 2013

Paralytic Stalks, 2012

False Priest, 2010

Skeletal Lamping, 2008

Hissing Fauna, Are You The Destroyer?, 2007

Satanic Twins, 2006

The Sunlandic Twins, 2005

Satanic Panic In The Attic, 2004

If He Is Protecting Our Nation...Then Who Will Protect Big Oil, Our Children?

Aldhils Arboretum, 2002

Coquelicot Asleep in the Poppies: A Variety of Whimsical Verse, 2001

The Gay Parade, 1999

The Bedside Drama: A Petite Tragedy, 1998

Cherry Peel, 1997

 

Of Montreal (US)

+ vendégek

2017. július 17., hétfő 20:00

A38 Hajó Koncertterem – Petőfi híd budai hídfő

Jegyár: 3500 Ft, elővételben: 2900 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón.

A szervezők a programváltoztatás jogát fenntartják!

 

Forrás és további infó:

https://www.a38.hu/hu/program/of-montreal-us-vendeg

http://www.ofmontreal.net/

https://www.facebook.com/ofmontreal/