FőképA FASA stílusteremtő szerepjátéka, a Shadowrun egy mágiával és modern technikával átitatott világban öltött testet 1989-ben.
És bár a fejlesztők nem számoltak azzal akkoriban, hogy a világ legnagyobb üzletévé válik a háború, és ezzel a fegyverkezés, egyre újabb kiadású szabálykönyveikkel, és kiegészítőikkel igyekeztek lépést tartani az ember gyilkoló eszközöket alkotó fantáziájával.

Ez többé-kevésbé sikerült is nekik, bár sok mai fegyver pusztító ereje jóval meghaladja a játékban kidolgozott eszközökét.
Ezt a készítők a világégés utáni teljesen új alapokra helyezett emberölési technológiákkal magyarázzák, de tudjuk, hogy az emberiség ezen a téren a legtalálékonyabb, így nem teljesen hihető, hogy az új fegyverek gyengébbek elődeiknél.
Ugyanez mára már igazzá vált a rendszer által felvázol számítógépes jövőre is, de ez nem ront a játék hangulatán!

Az említett kiegészítőkből Magyarországra sajnos nem minden gyűrűzött be, de ettől függetlenül a játék rajongótábora igen népes, hiszen bárki a saját országára, akár a saját kis városára is levetítheti a Shadowrun világát.

Ahogy a rendszer neve is mutatja, nem a világ csillogó, multicégek által biztonságossá tett részét mutatja be, hanem az árnyakat, a perifériákat.
Ezeken a helyeken a fegyverek, a mágia, a pénz uralja a mindennapokat, szemben a céges világgal, ahol csak a pénz az úr, és az illegális ügyeket a névtelenségben meghúzódó árnyvadászokra bízzák.

Az árnyvadászok illegalitásban élő, a mindennapi megélhetést az életük kockára tevésével biztosító társaság.
A legfőbb szabályuk, hogy sose bízz senkiben, a pénz ural mindent, a barátságból nem lehet megélni! Természetesen van, akinek sikerül kilépnie a mókuskerékből, de ők vannak a kevesebben.
A könyv szereplői a többséghez tartoznak, létüket a nagy pénz, a megélhetés motiválja, még akkor is, ha úgy tűnhet, hogy egy boldog baráti társaság tagjai.

Kellan, a feltörekvő mágustanonc is úgy gondolja, hogy egy egész jó kis csapat tagja, és érdemes barátaitól tanulnia, mert ők igazi profik.
Természetesen a dolgok ennél sokkal bonyolultabbak, olyannyira, hogy visszatérő álmai is erre figyelmeztetik, de honnan is tudhatná egy fiatal lány, hogy kik a barátai, és kik nem.

Sokkal inkább foglalkoztatja, hogy az anyja nyomára akadjon Seattle dzsungelében, rájöjjön mi történt az ismert árnyvadásszal! És ekkor felkérik egy ígéretes vadászatra….

Bár nem egyszerű egy bizonytalan kislány bőrébe képzelnünk magunkat, a könyv egész kellemes, igaz nem az a többször elővevős fajta, inkább az, amelyik beleillik a sorozatba, amiben kiadták, és megvan a többivel együtt.
A történet kissé besimul a manapság sajnos annyira szokásos pénzcentrikus világképbe, cselekményszövése sem igazán mellbevágó, mégis a Shadowrun világa mindig felüdülést biztosít könyvszegény időkre.

A Kiadó oldala: Beholder Kiadó